OBAH NGAREP KOBET MBURI
Paribasan adiluhung Jawa wonten ing Inggil meniko kagungan teges antawisipun :
1. Obah ngarep kobet mburi, tegese kabeh tumindake pemimpin tansah dadi panutan tumrap bawahane.
2. Obah ngarep kobet mburi tegese yen sing ngarep obah, sing mburi wis dilayani lumrahe kanthi apik.
3. Makna liyane saka paribasan Jawa obah ngarep kobet mburi yaiku kaya wong sing duwe kepenginan ngawali budidaya lahir bathin supadhos saget urip makmur ing tembe.
4. Pepatah Jawa obah ngarep kobet mburi secara harfiah tegese obah lan diobahake ing ngarep kanthi legowo utawa bebas (ora ana bebane) ing mburi.
Paribasan iki arep nuduhake yen ing ngarepe barisan iku Ratu/Raja kudu bisa obah, mikir, tumindak kanthi bener. Semono uga ing tumindak, wicara, utawa solah bawa. Amarga pemimpin (Ratu/Raja) iku panutan, panutan, utawa patuladhan kanggo sing dipimpin. Yen pimpinan (Ratu/Raja) ora bisa menehi tuladha, wong sing dipimpin ora bakal duwe panutan. Yen pimpinan (Ratu/Raja) ora duwe panutan, banjur tujuwan kang wes tinoto bakal ora teratur dadine, ngawur ora ana jluntrunge lan bubrah tatanane.
****
OBAH NGAREP KOBET MBURI
Peribahasa Jawa adiluhung diatas mempunyai makna dan arti sebagai berikut :
1. Obah ngarep kobet mburi yaitu segala tindakan pemimpin selalu jadi panutan anak buahnya.
2. Obah ngarep kobet mburi itu artinya bila yang di depan bergerak maka yang di belakang telah tercukupi dengan baik.
4. Makna lain dari peribahasa Jawa obah ngarep kobet mburi seperti orang yang mau bersusah-susah dahulu agar hidup sejahtera di kemudian hari.
5. Pepatah Jawa obah ngarep kobet mburi secara harfiah berarti bergerak dan tergerak depan lega atau leluasa (sisa ruangan) belakang.
Pepatah ini ingin menunjukkan bahwa bagian depan sebuah barisan itu pemimpin harus dapat bergerak, berpikir, beraktivitas dengan baik. Demikian juga dalam bertindak, bertutur kata, atau berperilaku.
Sebab pemimpin (Ratu/Raja) adalah panutan, teladan, atau contoh bagi orang yang dipimpinnya. Jika pemimpin (Ratu/Raja) tidak mampu memberikan contoh maka orang yang dipimpin pun tidak akan mempunyai panutan. Jika tidak mempunyai panutan, maka aktivitasnya pun akan tidak berketentuan bisa amburadul, rusak.