MULO BUKANE JAGAD AGUNG SANGKAN PARANING DUMADI
Mulo
bukane dumadine jagat agung.
Duk nalikane jaman isih awang uwung sing ono mung Gusti Pengeran.
Kahanan awang-uwung
ora kasat ing mripat kasar tan keno kinoyo ngopo, nanging ono, jalaran ono doyo
panguawasane, Gusti banjur nyipto wewujudan telu cacahe, sak banjure gusti ugo
banjur manunggal ing kahanan telung warno mau kang di arani trimurti
(telu-teluning atunggal).
Telu
warnane, ugo telu katone ugo telu pakartine, nanging tungal yo kang murbo lan
waseso yoiku gusti kang moho tunggal.
1.
Wewujudan kang sepisan kang paring asmo suryo (srengenge) anduweni
doyo panguoso panguripan sagunging dumadi, kasar lan lembut kabeh soko doyo
panguwasane suryo.
2.
Wewujudan kang kapindo keno diarani condro (Rembulan) duwe panguwoso pangayoman,menehi sandang pangan lan kemakmuran, ngopeni
lan ngipuk-ipuk.
3.
Wewujudan kang katelu, diarani kartiko (LINTANG) duwe
doyo keadilan lan pepati, tugase nyirnak ake sekabehe wewujudan kang sipate ora
langgeng.
Telu-telune
doyo panguwoso iku mau mubengg hanyokro manggilingan, mubeng terus ganti-gemanti ora ono pedote.
Suryo
akaryo gesang, diopeni lan di ayomi dening condro, terus di sirnak ake dening
kartiko, kahanan mangkono terus lumaku ora ono kendate nganti selawas-lawase.
1.
Suryo sakliyane duwe doyo panguwoso panguripan ugo
duwe doyo panas,lan doyo panas mau biso mujudake geni, kang sakteruse tibo ing
awang-uwung antarikso.
2.
Condro sakliyane duwe doyo panguwoso angayomi ugo duwe
doyo adem sak banjure doyo adem mau biso awujud banyu,wusanane ugo tiboing
awang-uwung antarikso.
3.
Kartiko (LINTANG) sakliiyane duwe doyo adil lan pepati
ugo duwe doyo (HOWO SUWUNG / NETRAL) KANG SINEBUT ANGIN, angin mau ugo banjur
tibo ing antarikso ono ing alam awang-uwung.
Wewujudan
3 telung warno mau sakteruse kumpul dadi siji ono ing antarikso, katiup ing
angin soko duwur-mangisor, soko kidul-mangalor, soko etan mangulon, suwe-suwe
geni, banyu, howo mau mandeg, ono ing tengah-tengahe jagad, GUMANTUNG TANNPO
CANTELAN, yo wewujudan iku mau kang di arani
MAHMA.
SUWE-SUWE
MAHMA mau banjur nngintip (ngerak) dene intip mau mujudake pamelikan, koyo to
wesi, waja, emas, perak, lan liyo liyane. Suwe-suwe pamelikan mau ugo ngremboko
mujudake watu, watu ngrembbooko mujud ake pasir, pasir ugo ngremboko mujud ake
lemah.
Sarehne
mahma mau wewujudan kang panas banget kamongko dibuntel dene watu pasir lan
lemah, suwene suwe banjur nguap mujud ake banyu lan ngrembes menyang pasir
nganti tekan lemah sak teruse lemah kang karembesan banyu lan keno kasunaran
dayane suryo suwe-suwe ing lapisane bumi biso nukulake tetukulan kang warno-warno.
Yo
kahanan wewujudan kang koyo mangkono mau ing sakteruse di arani BUMI LAPIIS
PITU BUMI SAP PITU :
1.
MAHMA.
2.
PAMELIK'AN.
3.
WATU.
4.
PASIR
5.
LEMAH.
6.
BANYU
7.
TETUKULAN.
Dene
bumi iku anduweni cahyo ireng koyo mangkono iku asal usule JAGAD AGUNG.
Lan
mobah musik'e bumi kuwi di atur marang doyo panguwasane suryo,lan keno di arani
TOTO SURYO.
LENGKAPIPUN
ALAM SEMESTA MENIKO kadunungan cahyo SEMBURAT PAPAT WARNANE yoiku :
1.
Abang asal soko SURYO.
2.
Kuning asal soko CONDRO/REMBULAN).
3.
Putih asal soko KARTIKO.
4.
IRENG asal soko BUMI.
Sarehne
cahyyo papat mau sing ora biso mantulake cahyane mung cahyo ireng, mulo cahyo
abang, putih lan kuning mantulake cahyane marang cahyo kang ireng yo cahyaning
bumi yo iki kang sinebut DUMADINE JAGAD AGUNG SANGKAN PARANING DUMADI.
BABAGAAN MULO BUKANE JAGAD ALIT BAWANA SETRA/BADAN WADAG (SANGKAN
PARANING DUMADI)
Ing
bab gumelaring jagad agung wis kito mangerteni yen kedadeyane bumi iku asal
soko geni sing cahyane abang lan dayane panas, banyu sing cahyane kuning sing
dayane addem,angin sing cahyaning putih sing duwe doyo hampa (netral).
Kumpule
geni-banyu lan angin(hawa) mujudake MAHMA, yoiku uripe bumi sing biso ngremboko
mujud ake wadah bumi lapis pitu. kumpule doyo panas adem lan angin (hampa)
mujudake CIPTO, ROSO, LAN KARSO, kumpule DAT, yoiku bebakalane URIP SAGUNG
DUMADI.
Kumpule
cahyo 3 warno : abang, kuning, putih.
Mujudake
SUKSMO, yoiku badan alus,diarani (urip abadan alus) yoiku poro titah dewo
batara lan dewi, jin pri prayangan.
Doyo
panas, adem, lan hawa (netral) sak durunge manunggal dadi siji wujud DAT, doyo
kasebut sumebar ngebak'i antarikso (AWANG-UWUNG) utowo yen sak iki diarani (ATOM,
ELEKTRON, NEUTRON).
Kumpule
cahyo 4 (papat) warno mujud ake NAFSU, yoiku sing digunakake dene URIPe
manungso abadan wadag.
Cahyo
mau rupane abang, kuning, putih lan ireng.
Kumpule
sari-sarine geni banyu angin lan bumi mujudake badan wadag (badan kasar) yoiku
sing digunakake manungso urip abadan wadag.
Sak
durunge jagad gumelar iki kadunungan titah abadan wadag, sing ono luwih disik
titah abadan alus yoiku, SUKSMO, dene titah tiah mau ing zaman semono diarani
dewo-dewi, betoro-betari, jin priprayangan lan sakpinunggalane.
Antarane
titah-titah mau sing duwur tatarane yoiku dewo-dewi, betoro-betari, dene uripe
poro titahh mau (titah abadan alus) mapane ora angambah bumi, sarto
tangkar-tumangkarane ora liiwat hukum kelahiran (kodrat kelahiran nanging liwat
hukum sabda.
KAHANAN MAU NGANTI PIRANG-PIRANG ATUS TAUN
Suwe-suwe
ono salah sawijine dewo lan batoro ingkang nandang kalepatan gede marang
gusti, soko panguwasane Sang Hyang tunggal dewo mau kasabdo dadi MANUNGSO
ABADAN WADAG lan manggon ing bumi lan sak teruse hukume nganggo hukum kelahiran
(KODRAT KELAHIRAN) dene dewo-dewi kang kasabdo mau keno diarani MANU.
Jeneng
MANU mau manut hukume kodrat soko panjelmane poro dewo/batoro kang abadan
wadag dene jeneng MANUNGSO adedasar hukume kodrat, tangtumangkare, MANU dadi
MANUNGSO LUMRAH, adedeasar hukum kelahiran.
Dene
poro MANU kang numangkarakake manungso wiwitan adedasar hukume kodrat kelahiran
diarani SWAYAMBU MANU.
MULO BUKANE BADAN ALUS (SANGKAN PARANING DUMADI)
Kumpule
ROSO, CIPTO, LAN KARSO, mujudake DAT, sing asale soko doyone trimurti (SURYO
CONDRO LAN KARTIKO).
Iyo
DAT iku suci meh podo karo sucine hyang MOHO SUCI, jalaran pancen DAT mau asal
soko dayane GUSTI (keno disebut DAT ALLAH).
Mung
bedane yen sucine GUSTI ngebaki bawono (jagad) dene DAT SUCINE mung ngebaki
badan wadag sak kojur, Gusti Kang Moho AGUNG nguwasani jagad sak isine dene DAT
nguwasani badan wadag sak isine, iyo DAT mau sing dadi utusane GUSTI, supoyo
MEMAYU HAYUNING BAWONO, sak isine sarono hukum kelahiran lan hukum sabda.
Hukum
kelahiran nggunakake badan kasar.
Hukum
sabda nggunakake badan alus SUKSMO yen DAT nandang kaluputan (keno karmo) tumuli
dadi utusan liwat hukum sabdo nganggo badan SUKSMO.
KARMA
iku soko tembung KARYA MANAH karma puniko SOKO PANGUWASANE PIKIRAN (DIPUN
PIKIR).
Kabeh
panggawe kang asal soko pikiran, iku mesti nguwoh panggawe apik, uwoh apik, ngunduh
apik, panggawe olo nguwoh olo ngunduh olo koyo mangkono mau mungguh lungguhe
hukum KARMA kabeh manungso kari ngunduh wohing pakarti (PANGGAWE)
SREHNE
dat mau (dat abadan suksmo) nandang karma (olo utawi apik) mulo DAT kudu dadi
utusan, liwat panjilman miturut hukum kelahiran.
Dadi
yen ngono kabeh manungso urip sing dilahirake ing alam gumelar iku mesti
nandang karma (dosa) sebab yen ora nandang karma/dosa ora bakal dilahirake manehing
alam gmelar abadan wadag miturut hukum kelahiran, yen ora keno karma ateges
isih saliro abadan alus/batara, ono ing alam alus/kadewatan miturut hukum sabda.
Panjilmane
DAT(urip) saliro batara menyang manungso puniko liiwat hukum kelahiran, dados
kudu liwat SACUMBONO (saresmi) antarane priyo lan wanadyo.
Kaweruh
bab iki manut dawuh-dawuh utowo ujare poro leluhur koyo ing nggisor iki.
Dek
jamane sadurunge Si Fulan ono, bopo isih joko, Biyung isih prawan,aku sejatine wis
ono.
Aku
dumunung ono ing CIPTO, ROSO LAN KARSANE BAKAL BOPO LAN BIYUNG, den arani SIR
(GRENJET).
Bareng
bakal bopo lan Biyung wis kadunungan SIR sakteruse SIRE bop lan Biyung nukulake
BUDI.
Sakwise
bopo la Biyung nukulake budine aku banjur mapan ono ing JONOLOKANE BOPO + BIYUNG
WIS SACUMBONO (SARESMI) Si Fulan metu liwat kono wujud Si Fulan putih moyo-moyo asal soko
campure cahyo abang, kuning lan putih yoiku sing diarani MANI (SPERMA).
MADI,
WADI, MANINGKEM, SUKSMO, ROSO, DAT KANG MOHO SUCI.
TELU-TELUNE
ATUNGGAL IKU SEJATINE YO INGSUN (URIP) langgeng tan keno pati yo DAT ing GUSTI
KANG MOHO SUCI.
Arep
yoso badan wadag ono ing sakjeroning guwo garbane Biyung, kanggo omahku urip
abadan wadag ono ing alam gumelar nindakake kuwajiban URIP pinongko utusane
GUSTI KANG MOHO KUWOSO.
Si
Fulan ono kandutane Biyung umur sakwulan, anggonku yoso badan wadag, Biyung
banjur kandeg (ora bulanan,sak banjure Biyung gawe pakurbanan, (slametan) bubur
suro, sakteruse angger tanggal 1 syuro kaum Biyung podo ngaweruhi sarana
pakurbanan bubur suro.
Ujude
bubur suro iku digawe soko bubur putih kang di tumppanngi rajangan lombok abang
lan rajangan dadar kuning iku mowo tegese : kahanan Si Fulan, bakal badan wadag Si Fulan kang
telung warno, abang soko sari-sarine geni, kuning soko sari-sarine angin, putih
soko sari-sarine banyu, ing wektu iku bakal badan wadag Si Fulan katambahan warno ireng
soko sari-sarine bumi liwat Panggonan sing didahar Biyung lan rumesep ing ari-ari (wadahe pangan).
Si
Fulan umur 2 wulan badan wadagku ujudte wis pating grendul, Biyung banjur gawe
jenang grendul/jenang sapar/kang yektine diarani SAPARAN.
Sakwise
3 wulan anggon Si Fulan yoso badan wadag, badan wadag Si Fulan wis wujud
cengkoronggan, yoiku :
1.
Sirah
2.
Gembung
3.
Tangan
4.
Sikil
5.
Mripat
6.
Tutuk
7.
Kuping
8.
Irung
9.
Wadi.
Yo
wis katon dene papan (kraton) telu ugo wis dadi kang disebut :
1.
GIRI LOKA.
2.
HENDRO LOKA.
3.
JANALOKA.
Biyung
banjjur slametan TELONAN kang artine KRATON Si Fulan TELUNG PANGGONAN WIS DADI
yoiku kapernah DUWUR, TENGAH LAN NGISOR (UTEG, ATI LAN WADI).
Suwe-suwe
dungkap 7 wulan Si Fulan yoso omah cagak papat lawang songo wis dadi, ugo komlit
ubo rampene arupo :
1.
Balung
2.
Sungsum
3.
Otot
4.
Getih
5.
Daging
6.
Kulit
7.
Wulu.
Biyung
banjur gawe tengerreno pitu.kang sabanjure diarani PITONAN (LINGKEPAN) artine
alat-alate omahhku pitung warno wis jangkep/kenno diarani bumi lapis pitu cagak
papat lawange songo.
Aku
umur 9 wulan Biyung gawe bubur procot apem lan gedang kang diarani PROCOTAN
LAN MEGENGAN.
Procotan
tegese : lahirku karebpe ben gangsar procot ora ono alangan sawiji opo.
Megengan
tegese : duk naliko aku arep lahir uwal soko Biyung, tansah MEGENG NAPAS.
Sak
teruse tangggal 1 poso slametan MEGENGAN, GEDANG APEM.
URIP
kang ono badan wadag iku dununge ono ing TELENGE ATI, kang kuwoso murbo amiseso
omahku (jagad cilik).
Sak
banjure tanggal 1 syawal Biyung kurban sego punar, sing di arani SYAWALAN tegese
: Si Fulan wis uwal soko guwo garba dadi utusane GUSTI nindakake wajib'e URIP
ono ing alam gumelar.
wiwit
ono kadutane Biyung nganti teko dino kelahiran mau, ugo isih duwe panguwoso
jogo lan nylametake badan wadagku,semono ugo aku isih nguwasanii trimurti (GIRI
LOKA, HENDRO LOKA, JANALOKA). bareng wis 5 dino utowo sepasar,panguwasaku kang
ono GIRI LOKA di endih dene sadulurku papat limo pancer,kang kedadeyan soko
cahyo patang prakoro,dewek'e nglungguhi ono ing KUPING, MRIPAT, IRUNG, LAN
CANGKEM, anguwasani lawangan pitu(7) kang ono GIRILOKAYOIKU BOLONGAN KUPING 2, MRIPAT
2, IRUNG2, CANGKEM 1 LAN YEN ONO ING TOTO LAHIR DIARANI DINO PITU.
Dewek'e
duwe pangroso 5 prakoro iarani PONCO DRIYO.yoiku
1.
Pamireng
2.
Paningal
3.
Pangggondo
4.
Pangucap
5.
Pamikir
Ing
toto lahir diarani PASARAN LIMO.
Sak
banjur mlebu kumpul dadi siji ono ing kratone ROSO, ono ing HENDROLOKA, mapan
ono sakjeroning ATI SANUBARI BARENG AKU UMUR 35 DINO BIYUNG KURBAN SEGO TUMPENG
LAN IWEL2 diarani SELAPANAN tegese : panguuwasaku kraton telu wis ddi selapi
(diendih) karo sedulur papat limo pancer.
Bareng
Si Fulan umur 105 dino Biyung ugo kurban sego tumpeng lan iwel-iwel diarani
TELUNG LAPAN, tegese : panguwasaku ono ing telu2ne atunggal yo iku (CIPTO, ROSO,
KARSO) wis di kuwasani karo PONCODRIYO.
Yo
wiwit dino iku aku wis ora duwe panguwoso babar ppisan,wiwit soko kraton 3
tekan badan wadag lapis pitu (7) wis di aku kabeh dening sedulur papat limo
pancer, kahananku banjur soyo ambles manjero. mapan ono ing TELENGE ATI
SANUBARI, dene omahku di enggoni lan di kuwasani, di atur olan dijogo dewe
deneg seduluur papat limo pancer.
Koyo
mangkono kahananku aku tansah urip kablenggu dening sedulurku dewe, papanku
rumit banget, pangguwasaku mung kari kango nguripi badan wadag, tujuanku urip
kanggo memayu hayuning bawono ilang babar pisan, kamongko ing tembe aku kudu
nanggung jawabake dewe marang GUSTI KANG MOHO KUWOSO.
JAGAT
ALIT BAWONO SETRO Aku ono kandutane Biyung umur sakwulan ,anggonku yoso badan
wadag.
Biyung
banjur kandeg (ora bulanan,sak banjure Biyung gawe pakurbanan,(slametan) bubur
suro, sak teruse angger tanggal 1 syuro kaum Biyung podo ngaweruhi sarana
pakurbanan bubur suro ujude bubur suro iku digawe soko bubur putih kang di
tumppanngi rajangan lombok abang lan rajangan dadar kuning iku mowo teges : kahananku,
bakal badan wadagku kang telung warno, abang soko sari-sarine geni, kuning soko
sari-sarine angin, putih soko sari-sarine banyu,ing wektu iku bakal badan
wadagku katambahan warno ireng soko sari-sarine bumi liwat panggonan sing
didahar Biyung lan rumesep ing ari-ari (wadahe pangan).
1.
BAYI UMUR 1 WULAN AKSORONE (DJO) disebut NUKAT
GHAIB, banyune nurmani, segarane layar putih, gedhonge KUMOLAH arane RIRIS TANGIS.
Si Fulaan umur 2 wulan badan wadagku ujudte wis pating grendul, Biyung banjur
gawe jenang grendul/jenang sapar/kang yektine diarani SAPARAN.
2.
BAYI UMUR 2 WULAN AKSORONE (Y0) di sebut KOAT GHAIB,
banyune nur buat, segarane rante arane KISMO DJATI. Sakwise 3 wulan anggonku
yoso badan wadag, badan wadagku wis wuujud cengkoronggan, yoiku :
1)
sirah
2)
gembung
3)
tangan
4)
sikil
5)
mripat
6)
tutuk
7)
kuping
8)
irung
9)
wadi
Yo wis katon dene papan (kraton)
telu ugo wis dadi kang sinebut :
1)
GIRI LOKA.
2)
HENDRO LOKA.
3)
JANALOKA.
Biyung banjjur slametan TELONAN
kang artine KRATONKU TELUNG PANGGONAN WIS DADI yoiku kapernah DUWUR, TENGAH LAN
NGISOR (UTEG, ATI, LAN WADI).
3.
BAYI UMUR 3 WULAN AKSORONE (NYO) disebut RIDJALOLAH
GHAIB,banyune NUR ROSO, segarane KUMOLAH, arane HYANG WIDHI.
4.
BAYI UMUR 4 WULAN AKSORONE (MO) disebut RIKMO
DJATI banyune NUR KUMORO DJATI,SEGORONE BINDARI SUCI, ARANE SANG HYANG ADJI.
5.
BAYI UMUR 5 WULAN AKSORONE (GO) disebut DJO KUMOLO ,
banyune NUR KISMOYO, segarane IMOLOYO, arane SANG HYANG BRAHMO wujude SEDULUR
5(LIMO).
6.
BAYI UMUR 6 WULAN AKSORONE (BO) disebut ROSO HENDRO
MOYO, banyune NUR CAHYO, segarane KUMORO DHANU, arane MANU MANINGKEM MANUNGGALE
KAWULO LAN GUSTI WUJUDE ROSO 6 (NEM) PRAKORO. Suwe-suwe dungkap 7 wulan aku
yoso omah cagak papat lawang songo wis dadi, ugo komlit ubo rampene arupo :
1)
balung
2)
sungsum
3)
otot
4)
getih
5)
daging
6)
kulit
7)
wulu.
Biyung banjur gawe tenger reno pitu kang sabanjure diarani PITONAN (LINGKEPAN) artine alat-alate omahhku pitung warno wis jangkep/kenno diarani bumi lapis pitu cagak papat lawange songo.
7.
BAYI UMUR 7 WULAN AKSORONE (THO) disebut WARINGIN
SUNGSANG banyune TALI ROSO,ROSO TALI, segarane segoro MADU NIRMOLO,arane HERU
SETO DJINGGO MOYO DJATI, wujude KAWAH- ARI ARI.
8.
BAYI UMUR 8 WULAN AKSORONE (NGO) disebut MAYANG KUMORO
SARI, banyune MANIK GITO, segarane CUPU PURBO MISESO arane DJONO LOKO
DJATI, wujude KAKANG MBAREP ADINE WURAGIL.
Si
Fulan umur 9 wulan.
Biyung
gawe bubur procot apem lan gedang kang diarani PROCOTAN LAN MEGENGAN.
Procotan
tegese : lahir Si Fulan karebpe ben gangsar procot ora ono alangan sawiji opo.
Megengan
tegese : duk naliko aku arep lahir uwal soko Biyung, tansah MEGENG NAPAS.
Sak teruse tangggal 1 poso slametan MEGENGAN, GEDANG APEM. URIP kang ono badan wadag iku dununge ono ing TELENGE ATI, kang kuwoso murbo amiseso omahku (jagad cilik).
Sak banjure tanggal 1 syawal Biyung kurban sego punar,sing di arani
SYAWALAN tegese : Si Fulan wis uwal soko guwo garba dadi utusane GUSTI
nindakake wajib'e URIP ono ing alam gumelar.
Wiwit
ono kadutane Biyung nganti teko dino kelahiran mau,ugo isih duwe panguwoso jogo
lan nylametake badan wadagku,semono ugo aku isih nguwasanii trimurti (GIRI
LOKA, HENDRO LOKA, JANALOKA).
Bareng
wis 5 dino utowo sepasar, panguwasaku kang ono GIRI LOKA di endih dene
sadulurku papat limo pancer, kang kedadeyan soko cahyo patang prakoro, dewek'e
nglungguhi ono ing KUPING, MRIPAT, IRUNG LAN CANGKEM, anguwasani lawangan pitu (7)
kang ono GIRILOKA.YOIKU BOLONGAN KUPING 2, MRIPAT2, IRUNG2, CANGKEM 1 LAN YEN
ONO ING TOTO LAHIR DIARANI DINO PITU.
Dewek'e
duwe pangroso 5 prakoro iarani PONCO DRIYO yoiku :
1.
Pamireng
2.
Paningal
3.
Pangggondo
4.
Pangucap
5.
Pamikir.
Ing
toto lahir diarani PASARAN LIMO.
Sak
banjur mlebu kumpul dadi siji ono ing kratone ROSO,ono ing HENDROLOKA,mapan ono
sakjeroning ATI SANUBARI BARENG AKU UMUR 35 DINO BIYUNG KURBAN SEGO TUMPENG LAN
IWEL-IWEL diarani SELAPANAN tegese : panguwas.
Si
Fulan kraton telu wis dadi selapi (diendih) karo sedulur papat limo pancer.
Bareng
aku umur 105 dino Biyung ugo kurban sego tumpeng lan iwel-iwel diarani TELUNG
LAPAN, tegese : panguwasaku ono ing telu-telune atunggal yoiku (CIPTO, ROSO, KARSO)
wis di kuwasani karo PONCODRIYO.
Yo
wiwit dino iku aku wis ora duwe panguwoso babar ppisan,wiwit soko kraton 3
tekan badan wadag lapis pitu (7) wis di aku kabeh dening sedulur papat limo
pancer, kahananku banjur soyo ambles manjero.mapan ono ing TELENGE ATI
SANUBARI, dene omahku di enggoni lan di kuwasani, di atur olan dijogo dewe deneg
seduluur papat limo pancer.
Koyo
mangkono kahananku aku tansah urip kablenggu dening sedulurku dewe, Si Fulan
tansah urip kablenggu dening sedulurku dewe, papanku rumit banget, panguasaku
mung kari kanggo nguripi badan wadag,tujuanku urip kanggo memayu hyuning bawono
ilang babar pisan, kamongko ing tembe, Si Fulankudu nanggung jawab ake dewe
marang GUSTI KANG MOHO KUWOSO.
9.
BAYI UMUR 9 WULAN AKSORONE (JI-WO) disebut HENDRO LOKO DJATI banyune NUR TIRTO
MOYO, segarane TANPO TEPI arane SASTRO JENDRO YUNINGRAT WUJUDE SADAD TANPO
SABDU.
Banjur
bayi lahir BYAR PADHANG DJAGAT GUMELAR WUJUDE LINTANG DJOHAR DUMADI Si Fulan.
Imajier Nuswantoro