BABAGAN NGELMU ISLAM
Satemene
Rukun Iman iku wis ono sajerone Rukun Islam, dadi satemene kang kudu di Imani
iku Rukun Islam netepi anane Rukun. Iman, iman marang Alloh, Kitab-e, Rosul-e,
Malaikat-e, Dino Wekasan (Kiamat), Qodlo lan Qodar ( Takdir lan Nasib ), kudu
biso kawedar ono sajerone lakune Urip anggone .mapakake anane Syahadat-e,
Sholat-e, Poso-ne, Zakat-e lan Haji-ne, dadi Rukun Iman iku dadi dasar anane
Rukun Islam.
1. Iman marang Alloh swt.
Iman
marang anane Alloh ora amung sadermo nurut anane tembung jare, kudu biso ngudi
dewe dununge Alloh, soko anane Syahadate, yen ngucap anane saksi kudu ngerti
ope kang dadi wajib dedege manungso kang diangkat dadi Saksi, weruh dewe ope
kang disakseni.
2. Iman marang Kitab-kitab Alloh.
Iman
marang Kitab, ora sadermo biso moco lan ngerti terjemahane , kudu biso mawas
kang tersurat utowo kang tersirat lan biso mapakake ono Uripe sarto , ngerteni
opo kang dimaksud Pangeran nganti ngudunake / jarwakake tuntunan mau, koyo
anane blegere Manungso Urip ono Jagad Royo iki, sabab opo kang dadi isine Kitab
Al Qur’an Nul Karim mau yo anane isine Jagad Royo iki, sarine dadi Surat Al
Fatikah yo anane wujud Manungso sarine Jagad Royo, dadi yen ngaku dedegi Umat
Islam tuntunan soko Kanjeng Nabi Muhammad saw, yo kudu gelem ngakoni anane umat
liyane kang isih netepi Urip sake anane laku Kitab kang luwih awal, koyo to yen
isih ono Umat kang laku uripe netepi Tatanan Slamet sadurunge Kanjeng Nabi Daud
as, utowo umate Kanjeng Nabi Daud as, mowo Kitab Jabur, umate Kanjeng Nabi Musa
as, mowo Kitab Taurot, umate Kanjeng Nabi Isa as, mowo Kitab Injil, kabeh umat
ing ngarsane Pangeran nyuwun anane ke-Slametan-e Urip yo anane Islam, Koyo
anane umate Kanjeng Nabi Muhammad saw, Kang ke- Islam-anne wus kasampurnakake
dene Pangeran, dadi kang kasebut Islam mau anane Umat anggone madep marang
Pangerane nyuwun keslametan Uripe, biso kaperang netepi anane Ibadah,
Sembahyang tan Sholat katerangake koyo ing ngisor iki :
a.
Ibadah, anane Umat madep marang Pangeran sako anane
Perilaku kang katindakake saben dinane, koyo wektu Umate Kanjeng Nabi Adam as,
nganti satekane Umaate Kanjeng Nabi Daud as, koyo ucape para sesepuh biyen ”
Ojo mlaku saliyane tindak kang becik ” , yoiku anane Ibadah.
b.
Sembahyang, anane Umat madep marang Pangeran soko
anane Perilaku lan Ucapan (omongan) kang katindakake saben dinane, koyo wektu
Umate Kanjeng Nabi Daud as, nganti satekane Umate Kanjeng Nabi Muhammad saw,
koyo ucape sesepuh biyen ” Ojo among – ngucap saliyane tembung kang apik ” , yo
iku anane sembanyang.
c.
Sholat, anane Umat madep marang Pangeran soko anane
Perilaku, Ucapan lan Angen-angen kang katindakake saben dinane nyuwun anane
keslametan Dunyo Akhirate, koyo ucape sesepuh biyen ” Ojo duwe angen – angen
saliyane angen¬-angen kang becik ” , yoiku anane Sholat.
Dadi
anane Umat madep marang Pangeran netepi Agomone kabagi anane soko tindak laku
saben dinane ono 3 (telu) perkoro koyo ing ngisor iki :
1)
Ibadah, yo Tingkahlaku dadi dasar Sembahyang ;
2)
Sembahyang, yo anane Ucapan (omongan) dadi dasar
Sholat;
3)
Sholat, yo anane Angen-angen, jejege sake anane
Sembahyang lan Ibadah.
Iman
marang Kitabe Pangeran iku ono :
a.
Kitab kang tinulis yo anane Kitab Garing, koyo to
Kitab Jabur, Kitab Taurot, Kitab Injil, Kitab AI Qur’an Nul Karim lan
sapanunggalane.
b.
Kitab kang tersirat yo anane Kitab Teles, wujud sake
maknane Badan saujud kite.
3. Iman marang Rosul.
Iman
marang Rosul ing kono koyo iman marang Kitab :
a.
Kang Garing, yo anane Kitab-kitab kang tinulis netepi
ope anane lumrahe Urip, koyo kang wis kacaritakake ono sajerone Kitabe.
b.
Kang Teles, ngerti anane Rosul iku sajatine Roso, sake
anane Roso Rasane Urip Pangeran kang katitipake ,marang Umate, kanggo ngudi
Jati Diri yo anane dedeg piadege Manungso manunggal marang Roso Urip, yo anane
Roso soko Pangeran lan Umate, mengko ono beberane dewe.
4. Iman marang Malaikat.
Iman
marang Malaikat, satemene kudu mangerteni yen Urip ing Jagad Royo iki ora dewe,
ning akeh kang podo melu urip koyo bangsane lelembut kang pancen nyoto ono,
bebarengan anane Pangeran anggone mujudake manungso, kanggo nguji imane
manungso dewe-dewe, yen nganti kaliru bakal melu ono uripe lelembut mau, urip
ono sajerone Alam Penasaran.
5. Iman marang Jaman Akhir.
Iman
marang Dino Akhir yo Dino Pesti, yo anane Dino Wekasan, nyoto yen Manungso iku
Urip ono Jagad Royo iki amung sadermo mampir ngombe disilihi Sandangan /
Pangganggo, kudu ngerti ope kang dadi Wajibe Urip, Sunahe Urip, Makruhe Urip
lan Larangan/Pantangan kanggo njejegi anane Urip kang Sampurno, iki wus ono
sajerone Rukun Islam.
6. Iman marang Qodlo laD Qodar
Iman
marang Qodlo lan Qodar, kudu mangerteni yen Uripe Manungso iku katulisake ono
sajerone Kitab kang nyoto, Qodlo iku katulis ono sajerone Takdir Urip yo anane
Tuntunane Urip ono Jagad Royo, sapo kang biso netepi anane Takdir Uripe bakal
nemu Mulyo Dunyo – Akhirate, Qodar iku katulis ono sajerone Nasib Urip, jarwane
opo kang dialami ono sajerone Uripe, iku wujud soko tindak – laku kang
katindakake wus adoh soko anane Tuntunane Urip kang samestine, nyatane yen arep
ono opo-opo Pangeran mesti maringi tondo luwih disik, dadi sing Eling biso
netepi Takdire, yen Lali yo ono sajerone Nasibe.
Maknane
Syahadat, yen karasakake ono sajerone netepi Wajibe Urip kang kudu dilakoni
krona Alloh, ono sajerone urip ing Alam Dunyo, yen biso kabeberake iku
kiro¬kiro koyo ing ngisor iki :
a.
Urip iku umpamane 100% (satus persen) kuwajiban soko
Alloh;
b.
Syahadat amung ono 95% soko Urip;
c.
Sholat amung ono 5% ( limang persen ) soko Urip;
d.
Poso amung ono seperapate soko Sholat;
e.
Zakat amung ono sapertelone poso;
f.
Haji amung ono separohne Zakat.
Ing
ngisor iki ono pituture leluhur menowo dedeg wajibe lan larangan kang dumunung
ono Rukun Islam kang kudu di Imani kacaritakake koyo ing ngisor iki :
a.
Syahadat : Anane Mahayu Hayuning Bawono cilike
Keluarga, larangane Madon ;
b.
Sholat : Anetepi angen angen kang becik,’ ndedegi
Pamikiran kang Agung netepi anane Sastro Jendro Hayuningrat kanggo ngudi laku
kang becik, larangane Madat ;
c.
Poso : Kuoso nota Rasane Urip, maknane ngerti manowo
Urip amung sadermo nglakoni, yen wistiti wancine ora nggowo opo-opo, kabeh
anane soko panyuwunan kanggo nyukupi kebutuhan keluargane kang wujud soko
ngunggulake Drajat Urip keluargane, larangane Mabuk ;
d.
Zakat : Madep mantep marang kuasane Gusti anggone
njogo Kanugrahaan lan Rakhmat Pangeran marang barang Pribadi, anane ngluhurake
Asmo larangane Main;
e.
Haji : Tegen anggone mapakake Roso yo anane kumpule
Urip Roso Pribadi marang Kuasane Urip Pangerane, kuoso njogo arum gandane asmo
ono sajerone Urip, larangane Maling.
Yen
gelem ngudi kaluhurane Urip ing Alam Dunyo tumekane Alam Akhir koyo unine ayat
”Robbanaa aatinaa fid dunyaa hasanataw wafil aakhiroti hasanataw wa qinaa
adzaaban naar” , kanti sabenere Manungso kudu mangerteni, lan mapakake opo
sabenere Kalimat Syahadat iku, yen ora kaliru koyo kagambarake ing ngisor iki :
”
Laa ilaaha illallahu Muhammadur Rasuulullah” ketemu anane :
1)
HU mujudake anane Nur Illahi ;
2)
Nur Illahi mujudake anane: a. Nur Muhammad, Asma Alloh
ono 99 Asmo lan Sifat Alloh ono 20 Sifat;
3)
Nur Muhammad, Asmo lan Sifat Alloh mujudake anane Alam
Dunyo saisine, yo anane Kitab AI Qur’an Nul Karim bebere wujud dadi Jagad Royo,
sarine Kitab Al Qur’an Nul Karim bebere wujud anane Surat Al Fatikah, Surat Al
Fatikah wujude makna dadi Badan Jasmani kito yo anane Jagad Dumadi, kang
samestine isine Jagad Royo iku podo lan memper karo isine Jagad Dumadi yo anane
Badan Jasad yo Badan Jasmani kito.
Ing kono Manungso bakal nemahi
anane Urip lan Pati, mangerteni sejatine sopo kang Urip lan sopo kang Mati,
biso kaematake koyo fig ngisor iki :
U r i p :
a.
Arahe nunggal nyawiji, anane Tauhit, wujude urip
Ikhlas – Sabar, koyo anane napas kito, gegambarane nafas wektu ono sajabane
irung iku anane HU, yen wis ono sajerone irung nganti tekan gulu iku anane
Allah, bareng ono sajerone dodo lan sateruse iku anane Urip kito soko
Kanugrahane Pangeran yo biso kasebut wenange Pangeran wus kanugrahake dadi
wenange Umat;
b.
Sampurnane margo soko ngabekti marang Kaluargane,
ngerteni yen Manungso ora biso wujud tanpo anane Bopo-Biyung kang kasebut
Pangeran Katon, wujude toto – tentrem kasembadan kabutuhane.
c.
Mulyane margo wus ketekan kekarepane, wujude biso
nunggal marang Jatine Urip soko netepi Pangangen – angene nunggal marang
panyuwunan ketemu keluhurane yo mapan ono sajerone Baitullah.
PAKUBUMI TANAH JOWO.
Ono
sawijine tetenger soko Pinisepuh kang ono Gunung Tidar, wujud Tenger Pal
pratelon mowo Sandi aksoro Jowo So kang kapendem saduwure Puncak kasebut Paku
Bumi Tanah Jowo, mowo aran Nyi Ratu Roro Mangli, aksoro Jowo So mau ono 3
(te1u). aksara, yen ora keliru mowo maksud koyo ing ngisor iki :
a.
Kang sapisan aksoro SO-l mowo maksud Sastro, kang
wujud ono sajerone bebere Ponang Jabang Bayi kang isih ono sajerone kandutan si
Biyung iku anane Sastro, yo kasebut Garis Panguripane si Jabang Bayi, anane
Sastro sajabane Garis Takdir lan Nasib.
b.
Kang kapindo aksoro SO-2 mowo maksud Sugih, kang
mujudake anane dedege Ratu Rumah Tangga yo Ibu Rumah Tangga unine Sugih, Sugih
iku titi wancine Panyuwunane si Biyung wektu ndedege isi kang kasebut
Purborangrang kanggo Anak Bojo lan Putune, biso nyukupi kabutuhane kaluargane.
c.
Kang kaping telu aksoro SO-3 mowo maksud Sandi, kang
wujud ono sajerone lambe barange wong wadon, anarik rasane si kakung (lanang)
kasebut Sandi yo anane Wadi, asline wujud sake buah Quldi, awal anane Roso kang
biso mujudake anunggale Rasane Pangeran. Sandi yo Wadi iku Rasane Pangeran kang
dumunung ono Manungso, kudu biso nunggal misah Roso Rasane Manungso kalawan
Roso kang kasinungan Rasane Pangeran yo anane Roso Rasane urip Manungso Sejati,
njejegi anane Kawulo marang Gustine.
Tetengeran mau kasebut aran Nyi
Ratu Mangli, aran mau anane tembung sanepan kang mowo maksud kurang luwih Ojo
Pangling utowo Lali, manowo Urip sajatine wis ono kang nota lan ngersakake,
Manungso among sadermo anglakoni.
Sake tatanan mau kite bakal mangerteni awal anane Pangeran anggone
mujudake Manungso, netepi :
Tatanan aksoro SO-1. koyo ing ngisor iki :
Wektu
Wiji sake Bopo lan Biyung ketemu ing keno Pangeran ngudunake Wahyu Nungkat
Gaib, yo anane Wiji Kang Samar, kang wujud sake Roso Rasane Pangeran, wujude
Wahyu Gaib mujudakake anane ROSO KANG AWAL sake anane Manungso;
Wiji
mau banjur wujud setetes Getih yo anane Rah, ing keno Pangeran ngudunake ROH,
yen satemene yo ing wektu iku Pangeran nyiptakake anane Bongso JIN, setetes
Getih mau banjur wujud dadi segumpal Getih, ing wektu iku anane Alame SETAN –
IBLIS ;
Soko
segumpal Getih banjur wujud dadi Segumpal Daging, ing kono Pangeran ngudunake
NYOWO bebarengan mapakake anane Wahyu Doyo Gaib, kang satemene Pangeran
nyiptakake anane Bongso MALAIKAT ;
Sabanjure
segumpal Daging wujud gegambaran Bayi soko anane Pangeran mujudakake “Sungging
Purbangkoro” kang satemene soko anane Neptu Gaib mujudake anane SASTRO, yen ing
Kuno biso kasebut ” Sastro Jendro Hayuningrat; Mahayu Hayu ning Bawono ” , yo
anane Dino Pesti ;
Gegambaran
Bayi banjur wujud anane Bayi kang sampurno, ing kono Pangeran mapakake anane
ATMO yo anane Alame ASMO, Asmo kang wujud soko anane LELUHURE ;
Bayi
lahir Sampurno, ing kono soko anane Wahyu Panguasane Gaib, yo mudune
Kanugrahaane Pangeran kang wujud Sukmo, yo anane Uripe si Bayi, bayi banjur
ngekarake derijine nuduhake yen Wahyu Neptu Gaib wus nunggal nyawiji, ing kono
asline Pangeran ngudunake Wahyu Nungkat Gaib wus nunggal wujud ono sajerone
badan saujude si jabang bayi, satemene Wahyu Nungkat Gaib mau wujud soko anane
Nur Muhammad, kang bakal wujud dadi Nurcahyo yo Drajat Urip si Bayi.
Yen nurut gegambaran soko Surat Al Fatikah :
1.
Ayat 1, ayat 2 lan ayat 3 ing kono anane Sukmo-yo Urip nguripi Umate ; soko
Pujine Jagad Royo marang Pangeran kerso ngudunake Umate ing Alam Dunyo, krona
Welas – Asih kanggo netepi Kratonan Jagad Royo, Manungso Kawenangake dadi
kalifah ing Alam Dunyo, manowo sampurno Syahadate, bab iki kang wenang amung
Pangeran.
2.
Ayat 4 fig kono satemene anane Jiwo, soko wujud nunggal nyawiji anane :
a.
Atmo yo alame Asmo netepi leluhure wektu Urip.
b.
Nyowo yo alame Tetanduran mujudake Rojo Kayon mapane Bebalungan.
c.
Roh yo alame Kekewanan, mapan ono Rah – Getih, banjur sumrambah ono Badan
Jasmani saujud mowo tandane Urip.
Nuduhake
manowo soko Kersane Pangeran Manungso iku wewujudan soko nunggale :
a.
Rah yo alame Kekewanan dadi Rajane Kekewanan.
b.
Roh yo alame Jin-setan dadi Rajane Jin – Setan.
c.
Nyowo alame Tetanduran dadi Rajane Rojo Kayon yo anane alame Malaikat.
d.
Atmo yo alarne LeIuhur, wenang nyarnpumake; patine LeIuhure. Bab iki anane
wenange Pangeran kawenangake dadi wenange Umate.
3.
Ayat 5, ayat 6, ayat 7 ing kono anane Roso kang awal yo Roso Rasane Pangeran,
kanggo mujudake Roso Rasane Manungso, yen antuk Makrifate Al Fatikah bakal
mujudake anane Roso Rasane Urip Manungso Sejati, margo soko UIah-Laku Umat
anggone netepi Urip ono ing Alam Dunyo, lan biso mangerteni anane ke Dholiman
ora nunggal marang Uripe, dadi wenange Umat, kang satemene bebering Roso iku
biso kapilah ono:
a.
Roso kang awal yo Roso Rasane Pangeran, kang nuntun sawemane Roso.
b.
Roso kang soko anane Alarn yo anane Roso Sejati – Sejatine Roso.
c.
Roso kang soko anane Poncodriyo, yo anane Roso soko babahan Howo Songo.
d.
Roso Kang soko anane Sifat Aluarnah, Mutmainah, Amarah, Supiyah.
e.
Roso soko Alam, Poncodriyo Ian Sifat yen kakumpulake banjur biso wujud dadi
Roso Rumongso.
f.
Kabeh Roso mau yen biso katunggalake nyawiji banjur wujud dadi Roso Rasane Urip
Manungso Sejati.
Tatanan Aksoro SO-2 koyo ing ngisor iki :
Kang
dimaksud Sugih, ing kene netepi anane Uripe Manungso kang wis biso mapakake
Janjine Pangeran yo anane Urip Jejodohan, Sarnpumo mapakake Rasane Urip yo
mekare ( makrifat ) Syahadate, bakal nemahi Kamulyane Urip yo anane soko bekti
marang Wongtuwo sakloron, Morotuwo sakloron wujud dadi anane Pepuden ing
lumrahe kasebut Punden Kang samestine ing wektu iku anane Pangeran mujudake
dedeg piadege Wahyu Purbojati, Wahyu Purborangrang, Wahyu Purbosari.
a.
Wahyu Purbojati anane wektu si kakung mujudake dedeg piadeg dadi Kepala
KeIuarga.
b.
Wahyu Purborangrang anane wektu si isteri mujudake dedeg piadeg dadi Ratu Rumah
Tangga.
c.
Wahyu Purbosari wujud soko panyuwunan si Kakung lan isteri marang Pangerane
mujudake anane anak lan dunyo brono, kang satemene ono mudune Wahyu Jodoh,
Wahyu Drajat, Wahyu Rejeki kang kasebut anane Wahyu Dorodasih.
Tatanan aksoro SO-3 koyo ing ngisor iki :
Kang
dimaksud Sandi utowo Wadi iku satemene dedeg piadege ROSO netepi ono Rasane
Pangeran, anane Wiji Kang Samar yo Wahyu Nungkat Gaib, mapane ono sajerone
Lambe Barange Wong Wadon krona anane buah Quldi, awal anane kedholirnan,
kamongko sapo bae yen netepi Among Nunggal Roso ( Senggomo ) yen ora kaawali
sake anane Syahadat ing keno iku kalebu laku DHOLIM, kadadeyane bakal anane
rusake Jagad Royo, yen kabeh podo ora ngerti maknane Syahadat (isine Jodoh) ono
Uripe bakal anane Kiamat.
Satemene
Sandi lan Wadi mau ono soko Lakune Pangeran, kang Nglakoni Umate, ning ora
kabeh laku Among Nunggal Roso kedunungan Sandi lan Wadi, yen kajarwakake mowo
maksud Among Nunggal Roso iku satemene laku ono sajerone Sifat Dholim kang
samar.
I. DINO LAN PASARAN
Iki
tatanan kang nuduhake arahe Urip kang kawoco sake anane Dino lan Pasaran, kang
kawoco soko anane tatanan Neptu Go’ib ono ing Dino :
1.
Jum’at Wage = Jowo,
2.
Ahad Lagi = Allah,
3.
Seloso Pen = Sapo, koyo kasebut ing ngisor iki:
I.
Jum’at Wage= Jumat : huruf awal Jo =- neptune = 6
Neptu
= 10 = Wage : hurul awal Wo – neptune = 4
Yen
huruf awal kajumbuhake muni Jowo, kang mowo maksud hakekate Urip, yo maknane
Urip, dadi kang dimaksud Jowo iku yo manungso kang ngerteni Sejatine Urip ing
Alam Dunyo, ngerti anane Islam yo Slamete Urip ono ing Alam Dunyo yen ora
kaliru ngerti bebere Kitab Layang Kalimosodo yo anane Syahadat kang turun ono
Tanah Jowo dadi tuntunan anane serat Sastro Jendro Hayuningrat, Mahayu Hayuning
Bawono, yo tuntunan Urip marang Perilaku kang nuduhake anane Hak lan Wajibe
Urip, dadi kang kamaksud Jowo ing kene dudu Pawongan Kang lahir ono ing tanah
Jowo utowo Suku Jowo.
Jumat
Wage, Ahad Legi, Seloso Pen kabeh Neptune yen kagunggung ono neptu 10 anuduhake
anane kabeh kang wis Kaciptakake dene Pangeran ing Alam Dunyo iki yen
kagunggung nurut kasatuanne yo among ono 10 macem koyo kasebut ing ngisor iki :
1.
Lemah / tanah 6. Tetanduran
2.
Banyu 7. Kekewanan
3.
Geni 8. Jin, Setan, Iblis, lelembut
4.
Angin 9. Malaikat
5.
Watu/Bebatuan ( Wesi, emas, 10. Pawongan (Wong, Tiyang, Manungso)
Yen
Jum’at neptu 6 ing kono anane soko rukun Iman, yo biso kasebut soko anane
wadah, dadi Dino iku mujudake wadah, lan yen Wage neptu 4 ing kono anane
sedulur 4, yo anane isi, dadi Pasaran mujudake isi. Kaumpakake Wadah iku Jasad,
isi iku Rogo, ing kono iku ketemu :
–
Wadah = Jasad anane Badan Kasar – Jagad Royo – Kitab AI Qur’an
–
Isi = Rogo anane Badan Alus – Jagad Dumadi – AI Fatikah.
Manowo
kawoco soko gebyar lan gumelare Jagad salumrahe, ing kono ketemu anane dedeg
piadege Wahyune Kaluarga kang dadi isine wujud Wahyu Purbo Jati, Wahyu Purbo
Rangrang mujudake anane Wahyu Purbo Sari, kang nyoto wujud soko isine Neptu 6
ono ing Dino Jum’at wujud dadi :
1.
Kemanten sakloron = 2
2.
Wongtuo sakloron = 2
3.
Morotuo sakloron = 2, yen kagunggung kabeh ono 6.
yen
ing Pasaran Wage wujud soko anane
1.
Sandang – pangan.
2.
Papan – Pomahan.
3.
Anak, Dunyobrono.
4.
Luhure Kaluarga, yo isine Keluarga Sakinah “ma Warda wa Rohma yo anane Drajat
Dunyo – Akhirat.
Yo
ing isine dino Jum’at Wage iki awal bebere Kalimah Syahadat awal dedeg ¬adage
Islam ono sajroning Ati – Nurani Manlingso.
Yen
Jum’at neptu 6 ing kono anane rukun Iman, lan yen Wage neptu 4 ing kono ugo
biso kagambarake cagak 4 utowo awal anane anasir 4 perkoro yo anane Bumi,
Banyu, Geni lan Angin, anane Manungso manembah marang Pangerane soko Percoyo –
Yakin – Iman marang Rukun Iman :
1.
Allah, ono anane, kabeh wujud soko Kekarepan – Kehendak kang Nyoto Tulisane.
2.
Kitab, a. ganng : a. Kitab Jabur – Nabi Daud as.
b.
Kitab Taurot – Nabi Musa as.
c.
Kitab Injil – Nabi Isa as.
d.
Kitab Alqur’an – Nabi Muhammad saw.
b.
teles : a. Garis Takdir, katulis among sepisan ora kaambalan maneh.
b.
Garis Nasib katuIis soko Tindak Laku, Pakaryan lan obah – musike Kekarepan Urip
Manungso.
3.
Nabi Lan Rasul
4.
MaIaikat, Jin – setan
5.
Kiamat, Hari Akhir
6.
Qodlo – Qadar, anane Takdir -Nasib wujude hukum Sebab – Akibat.
Cagak
4 wujud soko Anasir awaI, yoiku Lemah/Tanah, Banyu, Geni lan Angin kang
nuwuhake anane :
a.
LemahjTanah netepi Sifat Aluamah, anane Sabar – Narimo, wujud uripe soko kagowo
Serakah
b.
Banyu netepi Sifat Mutmainah, anane Adil, timbang Pamikirane, wujud uripe soko
kagowo Iri – Drengki.
c.
Geni netepi Sifat Amarah, anane Perkoso, anduweni Doyo – kekuatan, wujud uripe
soko kagowo Murko – Nesu.
d.
Angin netepi Sifat Supiyah, anane Adek Pribadi – Mandiri, wujud uripe soko
kagowo Sombong – Angkuh.
Kaumpamakake
Iman iku Kusir, Cagak 4 (papat) iku Jaran 4 (papat), kang playune nurut
kekarepane dewe-dewe, sing kelir ireng playune ngalor tok, sing kelir putih
playune ngetan tok, sing kelir abang playune ngidul tok, sing kelir kuning
playune ngulon tok, Bendi-ne wujud soko anane Badan, Playune wujud soko Ragane
tujuane netepi anane kekarepan.
Dino
Jum’at dadi dino kekeran poro Nabi – WaIi, nyoto soko anane Sholat sunat
Jum’at, ing kono margo soko Kanugrahane Pangeran Kang Moho Agung, kanggo Umate
supoyo gelem Eling marang anane Tatanan Urip Bebrayan ing Alam Dunyo.
II.
Ahad Legi : Ahad : huruf awal A – Neptune = 5
Neptu
10 : Legi : huruf awal LA – Neptune = 5
Yen
huruf awal kajumbuhake muni Allah yo anane Pangeran, manungso wajib ngawruhi
sopo sejatine Pangerane, ing dino Ahad Legi iki anane awal mbukak kawruh kang
wis kasebut ono sajrone wawasan Ahad Legi.
Ahad
neptu 5 gegambaran soko sedulur Papat ke Limo Pancer, wujud nunggal dadi Badan
Kasar, kasebut njobo.
Legi
Neptu 5, ono anane njero yo Badan Alus wujud soko anane :
Roso
: soko Sifat Aluamah, Mutmainah, Arnarah, Supiyah, lsp.
Roh
: soko manunggale Uripe Kekewanan.
Nyowo
: soko manunggale Uripe Kekayonan yo Tetanduran.
Atmo
: soko Gondo Arum Asmane ( sampurnane Budi – Luhur / Ahlak yang terpuji Umat )
alame Asmo Leluhure.
Sukmo
: soko Kanugrahane Pangeran.
Ing
ngisor iki satemene anane tatanan Roso kang dumunung ono sajrorie Badan saujude
Manungso :
A. Roso :
1. Rasana Pangerane.
2.
Roso Sejati yo Sejatine Roso, Roso kang wujud soko manunggale Roso Rasane Jagad
Dumadi marang Roso Rasane Jagad Royo koyo to:
a.
Uyah iku asin, asin durung mesti anane uyah,
b.
Gulo iku legi, Legi durung mesti anane gulo,
c. Asem iku kecut, kecut durung mesti anane asem.
3.
Roso Poncodriyo
a.
Pangroso /Pangucap,
b.
Panggondo,
c.
Pandulu, d. Pangrungu,
e.
Pangrobo.
4.
Roso kang wujud soko anane manunggale Roso Sifat Aluamah, Mutmainah, Amarah,
Supiyah.
5.
Rasane Umat yo anane Roso Rumongso kang wujud soko kemampuane Umat anggone
nunggalake Roso Rasane Pangeran, Roso Poncodriyo, Roso Sejati – Sejatine Roso,
Roso soko anane Sifat Aluamah, Mutmainah, Amarah, Supiyah wujud nunggal ono ing
anane Laku yo anane Tingkah Laku Budi Howo saben dinane kang bakal mujudake
anane Akhlak kang minulyo.
6.
Roso Rasane Urip Manungso Sejati, wujud soko nunggal nyawiji anane sakabehe
Roso kang kasebut ing duwur mau.
Soko
kawruh kang wis kabeber ing duwur, kito biso anglakoni nunggalake Rasane Umat
wujud nunggal marang Rasane Pangeran sake wujud jumbuhe angen-angen lan
nunggale kekarepan.
A.
Roh : Roh iku Uripe Kekewanan kang nunggal marang Badan saujude Manungso, ananne
Kanugrahan soko Pangeran kanggo netepi Serat Sastro Jendro Hayuningrat, Mahayu
Hayu Ning Bawono.
B.
Nyowo : Nyowo anane Uripe Tetukulan / Tetanduran kang nunggal marang Badan
saujude Manungso, anane Kanugrahan sake Pangeran kanggo netepi wajib mapakake
Serat Sastro Jendro Hayu Ningrat, Mahayu Hayu ning Bawono.
C.
Atmo : Atmo iku Alame Asmo, wujud nunggal marang Manungso sake Dino kalahirane
lan tetengeran yo Jeneng yo Aran kang sinebut sake Wongtuwane, kang kudu
rinekso Manungsane supoyo biso anggondo Arum.
D.
Sukmo : Sukmo yo anane tetengeran soko Pangerane kanggo papan nunggale Kawulo
Gustine.
Soko
katerangan ing duwur mall manungso biso njupuk Hak sake Pangeran yen manungso
mau wis biso nglakoni kang dadi wajibe, yo soko wis biso anglakoni anane Mahayu
Hayuning Bawono.
Roh
iku Uripe Kekewanan kang nunggal marang Badan saujude Manungso, anane
Kanugrahan sake Pangeran kanggo netepi wajib mapakake Serat Sastro Jendro Hayu
Ningrat, Mahayu Hayu ning Bawono.
Ahad Legi yo biso kawoco A iku anane Ho lan Le iku anane La koyo kasebut ing ngisor iki :
A
– Aku : Aku anane Pangeran, kang mengku anane Kitab Serat Layang Kalimosodo,
La
– Laku : Laku, lakune Manungso ono sajrone bebering Kitab Serat Layang
Kalimosodo,
Pangeran
kang mengku Karep nunggal marang Kekarepanne Manungso mujudake gegayuhan kang
kinarepake manungsane.
Kang
biso nunggalake lan ngerteni wektu Badan Kasar nunggal marang Badan Alus kudu
biso netepi anane Wahyu Trias Wiji yoiku sake :
a.
Tekun, anane nota nafase,
b.
Temen, anane tingkah lakune,
c.
Teliti, marang satindak – laku lan obah musike kahanan,
d.
Awas, marang anane Gudo – Cuba – Pengaruh – Gangguan,
e.
Sabar, marang sepapadane Urip.
Bakal
biso ketemu marang Alam Kelanggengane yo Mulyane Urip ing tembe.
III.
Seloso Pon : Seloso : huruf awal So – Neptune = 3
Neptu
10 : Pon : huruf awal Po – Neptune = 7
Yen
huruf awal kajumbuhake unine Sapo, ing kene mowo maksud Manungso wajib ngawruhi
sapo Sejatine Pangerane lan sapo Sejatine Manungso, opo kekarepanane Pangeran
kanti sake Kanugrahane Manungso mudun Urip ing Alam Dunyo, opo kang dadi Hak-e
Manungso ing Alam Dunyo lan opo kang dadi Kewajibane Urip ing Alam Dunyo.
Sejatine
Pangeran lan Sejatine Manungso yen ora kaliru kasebut koyo ing ngisor iki :
Dzat-e
Hu ayang-ayangane wujud dadi Dzat-e Alloh yo kasebut Dzat-e Pangeran.
Dzat-e
Alloh yo kasebut Dzat-e Pangeran, ayang-ayangane wujud dadi Nur Muhamnlad yo
kasebut Wahyu I Sukmane Jagad Royo.
Nur
Muhammad yo kasebut Wahyu / Sukmane Jagad Royo, ayang-ayangane wujud nunggal
dadi Jasad, sake Kanugrahane Pangeran dadi Badan saujud-e Manungso.
Koyo
wektu Pangeran nyipto anane Kanjeng Nabi Adam as., sake ruwet ¬krenteg-e Urip,
Pangeran nyipto anane Ibu Howo kanggo netepi Sampumane Urip Manungso, sake
Sampurnane Urip Manungso kanggo netepi Gumelare Urip, Kanjeng Nabi Adam as. lan
Ibu Howo kaudunake ono ing Alam Padang yo anane Alam Dunyo soko Kanugrahane
Pangeran.
Soko
kaweruh ing duwur, ing keno ono anane sarine Gumelare Drip kang awal koyo ing
ngisor iki :
1.
Hu netepi anane Alloh, banjur Nur Muhammad netepi isine Jagad Royo, banjur
anane Manungso. Ing keno ketemu anane ongko 3, kang dadi Neptune Dino Seloso,
yo anane Wadah Panyuwunan.
2.
Netepi anane Gumelare Urip ing Alam Dunyo turun remuntun ketemu anane, Cukul –
Ngendok – Manak, ing kene ketemu ugo anane ongko 3, kang dadi Neptune Dino
Seloso.
Satemene
Pangeran ora anduweni Karep opo – opo sake anane Manungso, amung ing keno ono
anane Geter-e Urip, kang katuntun sake anane Serat Layang Kalimosodo,
Kanugrahane Pangeran kanggo adeg – dedeg Urip Bebrayan ing Alam Dunyo, netepi
Gumelare Urip Manungso.
Soko
Geter-e Urip lan anane Serat Layang Kalimosodo, ing keno wis wujud anane Hak
kang ono anane soko lakune Urip Manungso, katuntunake sake Kanugrahane Pangeran
ono ing :
1.
Serat Al Fatikah, satemene wujud Pasemon sake Lakune Urip Manungso, “kanggo
netepi Urip Bebrayan ing Alam Dunyo, netepi Wajib-e Urip koyo ing Serat Sastro
Jendro Hayu Ninggrat, Mahayu Hayu ning Bawovo, kang utomo Tapak Laku yo obah –
mosike Budi – Howo ono ayat ” Ihdinash shirothol mustaqim ” lan ” Ghairil
magdhuubi ‘alaihim wa ladhdhaalliin “, ing Serat Al Fatikah iki ketemu anane
ongko 7, soko anane ayat Serat Al Fatikah kang dadi Neptune Pasaran Pon yo ono
ongko 7, netepi wujud isine Urip yo Drajat-e Urip ing ngarsane Pangerane.
2.
Do’a Sapu Jagad ” Robbanaa aatinaa fid dun-yaa hasanataw wa fil aakhiroti
hasanataw wa qinaa ‘adzaaban naar ” ing kene soko isine maksud dadi arahe Urip
Manungso ing ngarsane Pangeran, Slamet Dunyo – Slamet Akhirat, soko anane
Slamet Akhirat ono ongko 7 kang nyebutake anane Swargo lapis 7 Neroko lapis 7.
ongko 7 dadi isine neptu Pasaran Pon, yo anane arahe isine Urip.
Soko
anane kawruh ing duwur, kang nerangake anane Urip lan Pati, nerangake anane
Tatanan Slamet yo anane Tatanan Islam.
M
a t i
a.
Papane Ikhlas, ketemu Lego – legowo.
b.
Sampurnane ono 5 perkoro :
1.
Sing mati Poncodriyo.
2.
Kang teko Pesti.
3.
Kang lunggo Sukmo.
4.
Kang bali Jasad/Badan/Dzat.
5.
Kang ditinggal Asmo.
c.
Sesebutane iku ono 4 perkoro :
1.
Mati manyasar.
2.
Mati manyusup.
3.
Mati manitis.
4.
Mati manatas.
Anane
gegambaran mau biso kawoco manowo Pangeran anggone nyipto Manungso ora sadermo
” Kun fayakun “, mbutuhake wektu yo anane Neptu kang jlimet koyo Kersane,
amarga Manungso kadadekake Kholifah / Pemimpin ing Alam Dunyo, sapo kang kliru
anggone nemtokake anane Urip yo ketemu ke1iru anggone mbalik marang asale.
Koyo
salah sijine carito kang keno kaematake ono ing ngisor iki :
Wektu
Kanjeng Nabi Muhammad saw ono sajroning Mi’raj, Pangeran ngandikan soko walike
Tirai / tabir,. Tirai / tabir iku anane soko asta / tangan sak kloron, sak
temene kang kasebut Tirai / tabir iku sajatine yo anane Kalimah Syahadat yo
Kitab Layang Kalimosodo, dunung ono epek-epek tangan kiwo lan tengen, nulis
pakaryane, sarto epek-epek suku / sikil kiwo- tengen kanggo nulis tingkah-laku
kang katindakake saben dino, supoyo kito Urip ono sajeroning Alam Dunyo iki
biso tansah waspodo tan ngati-ati, koyo kang kasebut ing ngisor iki :
1. Ati-ati ojo gumampang ndedegi urip ing Alam Dunyo ( Marcopodo – ono tengah), amarga anane urip ing clam dunyo kudu biso njejegi sifat adil, kuwoso ngatur urip pribadi soko bebering Kalimah Syahadat yo Kitab Layang Kalimosodo, supoyo ora gampang keblidru marang samubarang kang durung mesti anane, amarga Kalimah Syahadat yo Kitab Layang Kalimosodo iku sejatine Tulisan Takdir kito kang wus dikersakake netepi Kamulyane Drip, yen Tulisan Nasib amarga soko kito mburu Nepsu lan keblidru marang samubarang kang durung mesti anane amarga kurang Imane.
2. Kang katoto ono tengah sajatine dedeg bebering Kitab Layang Kalimosodo, yo anane Kahanan Drip kito Pribadi ono lakune Urip, lakune Urip nunggalake anane Jagat Royo marang Jagat Dumadi sampurno wujud sajerone ono anane Alam Kelanggengan .
3. Amargo anane Urip iku kudu mangerteni Dedeg Urip Pridadi marang Dedeg Uripe Kaluargo kaembanake marang Wujud Gumebyar gelar Cahyone Urip, yo anane Kawibawan kito Pribadi
4. Urip Pribadi mangerteni sapo sing njaluk mangan-ngombe, ono kadedayan ope sajrone mangan lan ngombe, sarto wujud ngrungkepi rage dapi ope ?
a. Sing njaluk mangan lan ngombe iku anane Aluamah sifate Bumi, kudu biso rumekso Uripe, anane wujud kuoso nyukulake wiji kekarepan lan biso nyukupiopo kang dadi isine pangangen – angen sarto mujudake ono anane Gumelare Urip, mapake anane Sifat Gusti Kang Moho Suci kang asifat Jalal, yo dedege Gusti Kang Moho Agung, kuoso ngayomi Urip Pribadi, Urip Kaluargane.
b. Sing mangan lan ngombe iku anane Mutmainah sifate Banyu, kudu biso ndedegi kuwasane Gusti Kang Moho Adil, ora gampang kasemsem marang ka¬indahane Jagat Royo, ora melik marang barang kang durung mesti Hak anane, mapakake Sifat Gusti Kang Moho Suci kang asifat Jamal, mumpuni gawe ka-¬Elokane Jagat, kuoso note anane wujud sarine pangangen – angen biso gumebyar sanaliko, netepi sampurnane Rogo Sejati kanggo nyukupi kabutuhan Kaluargane.
c. Sajroning mangan lan ngombe ono kadadeyan sake anane Amarah sifate Geni, sajrone urip kudu biso mapakake Santosane Urip, ora ambeg siyo marang liyan, biso dadi panunggule bebrayan, yo anane Sifat Gusti Kang Moho Suci kang asifat Kahar, mumpuni ing gawe mujudake ka-Wisesane Gelare Urip Pribadi kito marang ka-Santosane Urip Kaluargo.
d. Sajroning mangan lan ngombe ono wewujudan sake anane Supiyah sifate Angin, sajroning urip kudu biso mapakake dedeg urip pribadi kito kang unggul ing drajat, ora gampang keno owah gingsir ono sajrone gelare urip yo obah ¬musike jaman, yo anane Sifat Gusti Kang Moho Suci kang asifat Kamal, biso dadi Pepujine Urip ing Jagat Royo soko anggone biso Sampurno note Urip Kaluargane lan Urip Pribadi kito ono ing bebere Kitab Layang Kalimosodo.
e.
Kumpule ope kang dipangan lan diombe mapakake anane Gondo, sumrambah ono
sajrone Rogo nguripi anane Doyo – Roso, mujudake anane nungale niyat ono
sajrone angen – angen ngrungkepi mantepe karep, biso wujud gumelar keturutan
kang dadi panyuwunane, unggul drajat uripe. Ojo nganti keliru utowo kasemsem
marang gumebyare ka-Elokane kekarepan, ben biso Mulyo Urip ing Dunyo Akhirate.
Ojo
nganti kasemsem marang ka-Indahane wewujudan kang Elo,k asal soko Aluamah,
Mutmainah, Amarah tan Supiyah ben ora keduwung ing tembe mburi. Sajatine mangan
lan ngombe iku wewujudan awal nunggalake anane Jagat Royo marang Jagad Dumadi
supoyo biso karoso Panguasane Jagad Royo ono sajrone Rogo, menowo teller kudu
kalarasake marang Nafas netepi anane Geter, Gerak, Pangucap, lan Pangawasane
Urip Pribadi kito nunggal nyawiji ono sajrone Urip Sejati.
A.
Nafas ono ing (tanpo eling)
Wadug
: Uripe Bumi, nguripi Aluamah anane Serakah.
Ginjel
: Uripe Banyu, nguripi mutmainah anane Iri drengki.
Paru
paru : Uripe Angin, nguripi Supiyah anane Sombong jumawa.
Jantung
: Uripe Geni nguripi Amarah anane Sereng murko.
Ati
: Uripe Watu, nguripi kang ngaku Jati Diri anane Pengkuh kaku .
B.
Nafas lungguh mapan ing (eling)
Wadug
: Netepi eneng- ening mujudake sifat Dermo Sabar.
Ginjel
: Netepi eneng-ening mujudake sifat Samudono sembarang gawe biso.
Paru
paru : Netepi eneng-ening mujudake sifat Mengku Drip, Ngayomi.
Jantung
: Netepi eneng-ening mujudake sifat Wiseso, Santoso Uripe.
Ati
: Netepi eneng-ening mujudake sifat Kuoso, Sampurno nota Uripe.
Imajiner
Nuswantoro