SERAT WEDHATAMA PANGKUR (14)
Sajatine kang mangkono,
wus kakenan nugrahaning Hyang Widi,
bali alaming ngasuwung,
tan karem karamean,
ingkang sipat wisesa winisesa wus,
mulih mula mulanira,
mulane wong anom sami.
Maknanipun bait kaping 14 :
Nyatane, iku peparingé Gusti Allah. Bali menyang kekosongan alam, aja nganti kepeksa kadonyan, kang nguwasani. Bali menyang ngendi asalmu Mulane, Wahai para mudha, kahanan kang kita sadhar kang ora sadhar iku peparinge Gusti Allah lan kudu kita syukuri (Sajatine kang mangkono, wus kakenan nugrahaning Hyang Widi) banjur sabanjure ngilangake sakabehing khayalan/ angan-angan lan maneka warna rupa, kabeh sing wis kita hapus lan kita nol, bener, yen kita wis kasil nol, mula kita wis mlebu ing raos sejati utawa telenging rahsa (bali alaming ngasuwung) sing tentrem lan bebas saka hawa-nepsu kadonyan. sami nguwasani, sami ngakoni, sami kagungan (tan karem) karamean, ingkang sipat wisesa winisesa wus). Mula kita bakal ngerti yen asal-usul kita kosong kaya sadurunge alam semesta diciptakake, sing ana yaiku diri sing nyekseni kekosongan (sejatine ora ono opo2 sing ono kuwi dudu/sing kondho) banjur kita pasrahake kabeh kepemilikan lan ego pribadi marang sing Maha Kuwasa (bali mulara). Iki penting banget kanggo para mudha (mulane wong anom sami) supaya bisa mbebasake roh-roh sing dikurung ing njero awake dhewe dening ego lan hawa nafsu supaya dadi satrio piningit lan sadar spiritual (satrio piningit pinandhito) sing dituntun dening Gusti ( sinisihan Wahyu) nindakake samubarang karana Allah tanpa ngarep-arep balesan (tapa ngrame, sepi ing rame ing gawe). Ananging ingkang utami saking laku semedi ing nginggil inggih menika saged mujudaken kawontenan suwung wonten ing alam nyata boten namung nalika semedi, menawi semedi kahanan suwung namung sekedhap, mila kedah dipuntindakaken kanthi terus-terusan. bilih kawontenan suwung wonten ing semedi tetep wonten ing alam nyata, menawi kawontenan suwung wonten ing alam nyata punika manah kita dados saestu ikhlas karana Allah, punika ingkang dados tujuanipun semedi ing nginggil.
Terjemahan dalam bahasa Indonesia bait 14 :
Sebenarnya keadaan itu merupakan anugrah Tuhan,
Kembali ke alam yang mengosongkan,
tidak mengumbar nafsu duniawi,
yang bersifat kuasa menguasai.
Kembali ke asal muasalmu
Oleh karena itu,
wahai anak muda sekalian keadaan bahwa kita sadar kalau kita tidak sadar adalah anugerah Tuhan dan wajib untuk kita syukuri (Sajatine kang mangkono, wus kakenan nugrahaning Hyang Widi) lalu tahap selanjutnya adalah meniadakan segala ilusi/angan2 dan berbagai macam penampakan, segala sesuatu yg ada kita tiadakan dan kita nol kan, apabila sudah berhasil kita nol kan maka kita sudah masuk ke rasa sejati atau telenging rahsa (bali alaming ngasuwung) yang tenteram dan terbebas dari nafsu duniawi yang bersifat saling kuasa menguasai, saling aku mengaku, saling milik memiliki (tan karem karamean, ingkang sipat wisesa winisesa wus). Maka dari itu kita akan tahu asal kita yaitu kosong seperti sebelum alam semesta diciptakan, yg ada adalah diri yg bersaksi atas kekosongan (sejatine ora ono opo2 sing ono kuwi dudu/sing kondho) maka kita telah berpulang segala kepemilikan dan ego pribadi kepada Yang Maha Memiliki (mulih mula mulanira). Ini sangat penting untuk dilakukan para orang muda (mulane wong anom sami) supaya bisa membebaskan ruh yang terkurung didiri kita oleh ego dan nafsu kita supaya kita menjadi satrio piningit dan berkesadaran ruhani (satrio piningit pinandhito) yang diberi petunjuk oleh Allah (sinisihan wahyu) untuk melakoni segala sesuatunya karena Allah tanpa mengharapkan imbalan apapun (tapa ngrame, sepi ing pamrih rame ing gawe). Tapi yg terpenting dari laku meditasi diatas adalah untuk bisa mewujudkan keadaan suwung kedalam dunia nyata dan tidak hanya ketika bermeditasi, ketika bermeditasi maka keadaan suwung itu hanya berlaku sesaat, maka perlu kita lakukan terus menerus supaya keadaan suwung di meditasi berlanjut ke keadaan nyata, apabila keadaan suwung di dunia nyata maka hati kita menjadi benar-benar ikhlas karena Allah, inilah tujuan dari meditasi diatas.