SABDO PANDITA RATU
Sabdo Pandito Ratu tan keno wola wali, rerangkening tetembungan kang asring digunakake dening wong Jawa kang isih ngakoni wong Jawa. Amarga saiki wis akeh wong Jawa nanging mung lair lan manggon ing tanah Jawa. Aja ngakoni, ngerti apa maneh njunjung kejawen. Sakderengipun, mbok bilih ingkang kula maksudaken “kejawen” menika sanes sekte ingkang asring dipunanggep batil malah malah dipunanggep sesat, Kejawen kangge kula menika pandangan gesang ingkang dipunugemi dening tiyang Jawi rumiyin, ingkang majengaken mulya. Nilai-nilai kapribaden sing sejatine katon adoh ing ngarep lan cenderung ngati-ati ing tumindak, bisa nempatake obyek, subyek, panggonan lan wektu ing wektu sing tepat (papan nggo Papan). tansah lembah manah, andhap asor utawi ing agami Tawadhu' . Ya, sanajan kudu diakoni yen sawetara wong asring mbingungake ajaran agama karo filosofi Jawa, nanging kanggoku bedane mung ing istilah nanging intine padha.
Sabda Pandita Ratu salahsatunggale ilmu tilaran poro Brahmana Resi Wiku Yogi Bhegawan ajar pinandito pertapan ingkang sampun putus ing kaweruhipun saking gentur anggenipun tarak broto topo broto yugo broto meper ardane hawa nafsu.
Wekasannipun dados doyo kadigdayan sing sampun di gayuhipun bebasan soca bhatara arso maluyaake jagad kang nembe nandang pepeteng, saking daya pangucap kang medal saking lati sebab kanti kita sering ngelampahi tarak broto utawi topo broto nipun kita sampun anggadahi sifat sifat Hyang Widdi Waseso sing mboten dahar tuwin mboten unjuk (puasa) sarto mboten sare (topo).
Meniko ingkang kita arani manunggaling kawulo gusti sing sampun manunggal ing salebeting awakipun piyambak saking dayanipun anggene kita sering ngelampahi tarak broto utawi topo broto nipun semedi maladihening selawasipun gesang kita puniko selagi kita taseh diparingi pagesangan dening Hyang Widdi Waseso. Meniko ingkang asmane Sabda Pandito Ratu di gayuhipun kanti sarono sering ngelampahi tarak broto utawi topo broto ing salebeting pertapan.
Maknanya :
SABDO PANDITA RATU
Kata-kata Pandita Ratu adalah salah satu ajaran dari Brahmana Rishi Yogi Bhegawan, yang mengajar pendeta pertapa yang telah mematahkan pemahamannya tentang guntur ketika dia berada di tengah bumi. Pada akhirnya akan menjadi kemenangan yang telah dicapai dengan pembebasan soca bhatara arso menghormati dunia yang baru saja dalam kegelapan, dari kekuatan berbicara yang keluar dari latihan karena karena kita sering melakukan tarak broto atau topo broto kita telah memperoleh karakter Hyang Widdi Waseso yang tidak makan dan tidak makan (puasa) dan tidak tidur (topo). Inilah yang kita sebut keesaan Tuhan yang telah menyatu di dalam dirinya dari kekuatan kenyataan bahwa kita sering melakukan tarak broto atau topo broto untuk bermeditasi selama sisa hidup kita selama kita masih diberi hidup oleh Hyang Widdi Waseso. Ini adalah nama Sabda Pandito Ratu dalam jangkauannya dan dia sering menghabiskan tarak broto atau topo broto di dalam pertapaan.