Tepo Seliro / Tepo Sliro
Tepo seliro/tepo sliro ing basa Indonesia ditegesi toleransi.
Tepo Saliro ing KBBi kaserat minangka tepa salira, filosofi gesang Jawi ingkang gadhah makna ingkang dalem. Filosofi iki ora mung mulangake babagan toleransi marang wong liya, nanging uga nuntun kita supaya bisa empati marang kesulitane wong liya.
Wonten ing KBBI tepa salira/tepa slira saged ngraosaken (ngrumat) raos (bebaning penggalih) tiyang sanes supados boten nyinggung utawi saged ngentheng-enthengaken bebanipun tiyang sanes; toleransi; toleransi.
Tembung menika kalebet jinising tembung andhahan utawi adjektiva/sipat.
Tepa salira kudu ana lan diduweni dening masyarakat Indonesia amarga ciri iki minangka salah sawijining nilai kearifan lokal sing wis diduweni masyarakat Indonesia wiwit jaman leluhur.
Ciri iki uga kudu diduweni dening wong sing duwe tangga teparo sing relatif cedhak, contone ing komplek omah.
Tuladhanipun ingkang negatip inggih menika, perumahan wonten ing kutha Kediri khususipun ing kelurahan Ngronggo menika dipunkuwasani dening preman saha tahan dangu kanthi raos makmuraken dhiri saha ndadosaken tiyang sanes.
Iki minangka kejahatan sing direncanakake.
Lan jejak digital kronologis gampang digunakake minangka bukti legal material.
Terjemahan dalam bahasa Indonesia :
Tepo Seliro / Tepo Sliro
Tepo seliro / tepo sliro dalam bahasa Indonesia diartikan sebagai tenggang rasa.
Tepo Saliro dalam KBBi ditulis tepa salira merupakan falsafah hidup masyarakat Jawa yang memiliki makna dalam. Falsafah itu tidak hanya mengajarkan kepada kita tentang sikap saling menghargai orang lain, tapi juga menuntun kita untuk memiliki empati kepada kesulitan orang lain.
Dalam KBBI tepa salira/tepa salira/ a dapat merasakan (menjaga) perasaan (beban pikiran) orang lain sehingga tidak menyinggung perasaan atau dapat meringankan beban orang lain; tenggang rasa; toleransi. Kata ini merupakan jenis kata ajektiva atau kata sifat.
Tepa salira harus ada dan dimiliki oleh masyarakat Indonesia karena sifat ini merupakan salah satu nilai kearifan lokal yang dimiliki bangsa Indonesia sejak zaman leluhur. Sifat ini juga harus dimiliki oleh mereka yang memiliki tetangga yang relatif berdekatan, contohnya di komplek perumahan.
Contoh negatifnya mengapa perumahan di kota Kediri tepatnya di kelurahan Ngronggo dikuasai oleh preman dan berlangsung lama dalam arti memperkaya diri sendiri dan memperkaya orang lain. Ini merupakan kejahatan terencana. Dan jejak digital kronologinya mudah untuk dijadikan bukti materiil hukum.
Imajiner Nuswantoro